Saturday 3 September 2011

Vardag på balkong (gammal text som fått ny mening)



vardag på en balkong
-Kaos och himlen och solen, min älskade. Har du tänkt på det?
sade du och log ditt finurlighetsleende.
Jag tittade förbryllat upp och bländades av dina ögon, ditt leende, solreflexerna i ditt hår.
-Vadå, vad menar du?
-Ingenting annat än det jag sa och tusen saker mer. Kom hit så jag får kyssa dig.
Jag reste mig upp från min solcirkel på parkettgolvet och gick de få stegen fram till stolen du satt i. Stolen var gul, som citroner, och du var vackrare än någonting jag någonsin sett. Jag stannade ett steg ifrån dig och log jag med. med värme i min mage och bara Dig Dig i mitt synfält.
-Kom hit så jag får smaka på dig, min kaka. Sade du med ett leende som jag vet betyder kärlek.
-Du får väl komma hit om du vill ha mig, sa jag och satte mig ner med ryggen mot balkongplanket.
Du hasade ner på huk från stolen och lutade din varma panna mot min svalare. I ögonvrån såg jag fräknarna över din kind och de små små dunen på din överläpp som solen lyste upp.
-Ska vi se vem som knaprar på vem, log jag och nafsade dig i överläppen.
Sen möttes våra läppar tungor kinder näsor kroppar.
och själar.
På en balkong i en sommarsol vävde våra själar en bro mellan varandra.

.Kaos och himlen och solen, min älskade.

3 comments: