Tuesday 28 February 2012

Realism när den är som bäst


Just nu skulle jag helst av allt vilja:
(eller Gud/högre väsen om du finns snälla kan du fixa....)

-ha ett jobb att gå till varje morgon, som känns motiverande och betydelsefullt och bara trist lite lite ibland (man kan ju inte ha kul VARJE dag har jag hört....), och i vilket jag känner att jag får utnyttja mina kunskaper och färdigheter till fullo. Plus gärna även lära mig nya saker

-ha vegetortillas (som nån annan har gjort och som inte inkluderar nån disk efteråt), gärna med ett gott glas rödvin till

-att alla mina goda vänner fanns på en och samma plats, och att vi kunde ha två veckors semester tillsammans och bara umgås umgås umgås tills vi förgås av umgås'ighet och måste ta en paus med drinkar med parasoll på en strand nånstans

-ha sand mellan tårna och solen bakom ögonlocken. Och vågskvalp i öronen och värme på min hud.

-ha tillräckligt mycket pengar för att inte alltid alltid behöva tänka på hur mycket allt kostar (t.o.m i mataffärer). Samt inte behöva ha hjärtklappning varje gång posten kommer (tack o lov kommer den sällan till mig) i rädsla att det ska vara räkningar

-må någorlunda stabilt. Samt på nåt mirakulöst vis få ett svar från Kosmos över hur jag ska leva för att må bra och förstå mig på mig själv. Typ en livsmanual (och orken att följa den). Inte svårare än så.

-ha en soffa. Alternativt en fåtölj. Gärna i manchester tyg. Eller nästan en hurudan som helst skulle duga, enda kravet är att den är bekväm och går att pyssla i.

-sitta på Royal Oak i Clapham North med Soffi och Mich, och diskutera de största och minsta sakerna i livet- och allt mittimellan

-att all snö på min gård smälte bort och att det plötsligt var typ 20 grader så att jag kan gå ut barfota (livet känns så mycket finare med gräs under fotsulorna)

-kunna prata finska flytande så att jag inte behövde känna mig som en lögnare varje gång i jobbsammanhang jag pressar ur mig "Finska? njoooaaa, nog pratar jag helt okej finska jo!" sådär klämkäckt hurtigt och samtidigt tänka "hur faaaen ska det här gå?" 

-ha ett par jeans som passar mig. Jag är helt nöjd med viktuppgång per se, men väldigt irriterad på att tre av mina jeans inte längre går upp längre än till låren, och att således bara ha ETT par jeans som passar mig. Speciellt eftersom de är grådaskigt svarta och urtvättade och inte ens speciellt snygga.

-att allt (verkligen ALLT) på mitt loppisbord blev sålt så att jag inte måste kånka hem nåt igen och idisslandes av avsky ställa in det nånstans i det redan överbelamrade hemmet IGEN. Har jag sagt hejdå åt saker ska de stanna borta och inte komma tillbaka som illasinnade bumeranger!

-ha en massa belgisk choklad

-att nån kom på att cigaretter inte alls är skadliga, utan tvärtom jättebra för din hälsa! Man kanske t.o.m kunde få skinande hår och starka naglar av dem, så kunde jag röka resten av livet med gott samvete och en bra kommentar att slänga tillbaka till småglinen utanför min gård som ropar "det är FAAARLIGT att röka!" åt mig (sen när behöver jag råd av andras femåringar??)

Ungefär så. Plus lite till. Det kan väl inte va så mycket att begära??

(ps. jag är faktiskt ganska nöjd med livet idag, men man kan väl drömma lite ändå....ds.)


No comments:

Post a Comment